5.8.17

Apunts d'estiu




Ahir al matí hi havia una cria de ratpenat enganxada a la cortina del menjador. A primer cop d'ull vaig pensar que era un gripau, però de seguida em vaig adonar que els seus moviments minúsculs eren d'una altra tipus de bèstia. Semblava que badallés; estirava el coll i pujava i baixava per la cortina amb les ales replegades, com endormiscat. Després d’una mica d'escena de no el toqueu que tenen malalties ai quina angúnia, vam obrir la finestra de bat a bat i vam espolsar la cortina. L'animaló va començar a voltar per la terrassa fent salts i enlairaments fallits, anava picant entre les torretes, desmanegat. Feia tant de sol que estàvem convençuts que no sobreviuria. El vam posar en una caixa de sabates i hi vam fer uns forats perquè pogués respirar. Potser no sabia volar, potser amb aquelles temperatures tan altes no arribaria a la nit. El vam dur al veterinària per saber què havíem de fer. Ella es va encarregar trucar a una protectora forestal de la zona que el vindria a buscar.

Dies enrere, una veïna ens va dir que teníem un niu de ratpenats sota la cornisa de la terrassa. Jo no l'he vist, però quan fosqueja se'n veuen forces sobrevolant els nostres caps. Em fan pensar en l'avi de l'Andrés, que caçava ratpenats llençant la boina. Em fan pensar en un vespre d'estiu a la Pobla, que érem asseguts en un banc prenent la fresca, i el Josep em va explicar que allò que envoltava el fanal no eren ocells, l'aleteig és diferent, ho veus?

A l'hora de sopar, vaig comentar que havíem fet el correcte. La Rita em va dir qui sap, en realitat l'hem separat de la seva família.


4 comentarios :

Marona dijo...

Al nostre pati de veïns en viu com a mínim un i m'encanta veure'l passar i pensar que manté la població de mosquits a ratlla 😊

Maman Bohème dijo...

el comentari de la teva filla és ple de significat

Caterina Pérez dijo...

marona, sí! nosaltres tenim sort,perquè tenim el niu de ratpenats i també tenim una pila de dragoents que surten a veure'ns per la nit :)))

Caterina Pérez dijo...

i tant, maman, i tant!