20.6.16

Final de Curs


Tanco trimestre amb un regust molt dolç d'aquest curs. Tan dels grups que he tingut a Casa Sagnier, com a la Casa de Cultura. L'any passat, quan m'alliberava de ser empresària, vaig pensar que una manera fàcil de subsistir seria tornant a agafar hores de tallers de Costura. Ho trobava fàcil perquè el tracte amb les alumnes m'agrada i perquè tinc el temari molt per la mà. El que no m'esperava és que, en aquest ritme més "senzill" que em vaig imposar, tornaria a trobar sentit a això de fer classes, més enllà de la subsistència.



He tingut sort, m'he trobat amb gent fantàstica i amb moltes ganes. I he tingut temps d'adonar-me'n que ja no sóc la mateixa que va començar a fer classes de costura fa sis anys: he acumulat eines, no m'estic per punyetes, i ja no tinc tantes angoixes a l'hora de mostrar les meves mancances.

He gaudit molt, però molt, observant els petits avenços de cada alumna. I també m'he permès assaborir els meus avenços, perquè des de l'altre banda també aprens infinit. He sentit certa enveja quan veia com anaven creant les seves peces, escollint el material amb cura, gratant i gratant perquè allò que els estava costant tan d'esforç, acabés sent tal i com ho havien imaginat. Al cap i a la fi, es tracta d'això, de petites confessions bidireccionals, de coneixe'ns i d'ajudar-nos.

L'altre dia feia comptes, i diria que aquest curs hem fet quasi cinquanta motxilles, una quinzena de bolsos amb cremallera, una vintena de Kimonos, quasi quaranta bruses senzilles, cinc camises amb màniga muntada, diversos vestits i faldilles, uns trenta estoigs, bosses de diverses mides i colors, vint-i-pico faldilles... Jo crec, doncs, que ens hem merescut unes bones vacances!

Moltes gràcies a totes les dones (els homes també sou benvinguts) que han passat durant aquest curs pels meus tallers. Seguim!



No hay comentarios :