8.2.16


Avui bufava fort a les Terres de l'Ebre.

No sóc de radicalismes polítics, m'implico, però sempre veig els grisos i procuro no menystenir altres opcions. Però  hi ha imposicions que aconsegueixen que em qüestioni la manera de viure, la manera en com utilitzem els recursos, la manera en com destruïm, com trenquem amb els vincles, com vivim d'esquena a l'entorn.

Dijous, a l'hora de sopar, vaig plantejar a la família que m'agradaria molt que baixéssim a Amposta, que sé que últimament no tenim masses caps de setmana junts, i que potser anar a una manifestació no era el pla més brillant, però que ho sentia important, que hi havia alguna cosa que em cridava, que no ens podem permetre que el Delta de l'Ebre estigui en perill, si més no, no és de rebut que ens ho mirem de braços plegats. I la família em va dir d'acord, anem-hi. 

Avui ens hem llevat d'hora com si fos un dia d'entre setmana. Amb un cistell carregat de tall arrebossat, entrepans, amanida d'arròs i uns bons termos de llet amb cola-cao, ens hem entaforat al cotxe disposats a veure com s'aixecava el dia mentre recorríem els quasi dos-cents kilòmetres que ens separaven de les Terres de l'Ebre. Hem deixat el cotxe a l'altre banda del riu, i envoltats de matiners com nosaltres, hem arribat a la petita ciutat que avui acollia gent d'arreu. I ja està, acotxats per aquest immens riu, hem sigut partíceps d'un problema que va més enllà de l'ecologia, un problema que, de no aturar-se, esdevindrá una ferida global.




Hoy soplaba con fuerza en las Tierras del Ebro.

No soy de radicalismos políticos, me implico, pero siempre veo los tonos gris. Pero hay imposiciones que consiguen que me cuestione la forma de vivir, la forma de utilizar los recursos, la forma en que destruimos, como rompemos los vínculos, como vivimos de espaldas al entorno. 

El jueves, durante la cena, plantee a la familia que me gustaría un montón que bajaramos a Amposta, que sé que últimamente los fiens de semana juntos no abundan, y que entendía que ir a una manifestación no resultaba el plan más estupendo, pero que lo sentía importante, que había alguna cosa que me llamaba, que no nos podíamos permitir que el Delta del Ebro estuviera en peligro, que no estaba bien que nos quedaramos de brazos cruzados mientras esto pasaba. Y la familia dijo de acuerdo, bajemos.

Hoy nos hemos levantado temprano, como si fuera un día de entre semana. Con una cesta cargada de bocadillos, escalopa, ensalada de arroz y unos termos de cola-cao, nos hemos montado en el coche dispuestos a ver como el día se levantaba mientras recorríamos los dos centenares de kilómetros que nos separan de las Tierras del Ebro. Hemos dejado el coche al otro lado del río y, entre madrugadores como nostros, hemos llegado hasta la pequeña ciudad que hoy arropaba a gente de todos lados. Y ya está, acunados por este inmenso río, hemos sido partícipes de un problema que va más allá de la ecología, un problema que, de no solventarse, se convertirá en una herida global.

2 comentarios :

Montse Llamas dijo...

Pues apuntarse juntos a pelear por lo que se considera justo tampoco es mal plan.

Caterina Pérez dijo...

tienes toda la razón, Montse Llamas :)