22.7.14

Cotó Roig




Jo hi era. El día que el teler 66 de la fàbrica estava predisposat a començar a teixir el Cotó Roig, jo hi era. I tenir el privilegi de veure't amb aquell neguit per dins, amb aquelles ganes de que comenci la funció, ha estat el meu regal d'aquest mes de Juliol. 



Yo estaba. El día en el que el telar 66 de la fábrica estaba predispuesto  a empezar a tejer el Cotó Roig, yo estaba. Y tener el privilegio de verte con aquella emoción por dentro, con aquellas ganas de que empezara la función, ha sido mi regalo de este mes de Julio.
 



Sense que la fàbrica deixés de seguir el seu ritme, amb el seu percutir gegant, tu i en Joan us anàveu donant indicacions perquè tot es posés en marxa. Ara un fil que s'ha trencat, ara un llum vermell que m'avisa que hi ha quelcom que no rutlla... I de repent el teler es posa a caminar sense pausa, amb tot el seu xivarri i la seva saviesa, i els fils de cotó comencen a construïr... i tu somrius, somrius molt lleu mirant el teixit que apareix... tan lleu que no sóc capaç de captar-ho, només de guardar-ho en silenci. La càmara es queda penjada al coll mentre visc el què t'està passant. Al cap d'una estona m'intentes explicar quelcom semblant a que gaudeixes molt quan per fi veus el teixit... però no cal que m'ho expliquis Rosa, perquè ho he vist, i no he sapigut dir-te'n res.




Sin que la fábrica abandonase su ritmo, con su percutir enorme, tu y Joan os dabais indicaciones para que todo se pusiera en marcha. Un hilo que se ha roto, un piloto rojo que me indica que hay algo que no tira... Y de repente el telar se pone a andar sin pausa, con todo su escándalo y su sabiduría, y los hilos de algodón empiezan a construir... y tu sonríes, sonríes levemente mirando el tejido que aparece.... tan leve que no soy capaz de captarlo, nada más que guardarlo en silencio. La cámara queda colgando del cuello mientras vivo lo que te está pasando. Al cabo de un rato intentas explicarme algo parecido a que disfrutas mucho cuando, por fin, ves el tejido... pero no hace falta que me lo expliques Rosa, porqué lo he visto, y no he sabido qué decir.




1 comentario :

Charramanguina dijo...

Tiene que ser maravilloso disfrutar esos momentos.

besitos